۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۵۴

در دو سال گذشته/

شمار مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی ۵ هزار نفر افزایش یافت

شمار مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی ۵ هزار نفر افزایش یافت

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در طی دو سال گذشته شمار مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان پنج هزار نفر افزایش یافته است.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش پنج هزار نفری تعداد مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در دو سال گذشته، اظهار کرد: این افزایش تأسف آور بوده و نشان دهنده افزایش عوامل تولید فقر در جامعه است.

وی اضافه کرد: روند تولید فقر در جامعه به گونه ای است که کمیته امداد استان با اجرای طرح های مختلف اشتغال زایی هر سال شماری از مددجویان خود را به خودکفایی رسانده و از چرخه مستمری بگیری خارج می کند اما در عین حال هر سال شمار بیشتری از مردم دچار فقر شده و خواستار دریافت خدمات از کمیته امداد خراسان شمالی می شوند.

حسین پور با بیان این که شمار متقاضیان قرار گرفتن تحت پوشش کمیته امداد در استان بیش از این رقم است، افزود: اين آمار و روند خوب نیست و اکنون به عنوان يکي از دغدغه هاي اصلي اين نهاد حمايتي محسوب می شود.

وی مهمترین دلیل این امر را افزایش فقر در خراسان شمالی عنوان و اظهار کرد: بر این اساس کمیته امداد استان در تلاش است با ایجاد اشتغال پایدار بخشی از این نیازها را رفع کند.

حسین پور اضافه کرد: در این زمینه طي سال گذشته دو هزار و ۵۲۶ شغل براي مددجويان اين نهاد ايجاد شد که اين رقم ۲.۵ برابر بيشتر از میزان پيش بيني شده بود.

 وی ادامه داد: تعدادي از مددجويان اين نهاد که صاحب شغل هستند از مزایای بيمه تامین اجتماعی نیز برخوردار هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به این که امسال برای بيش از دو هزار و ۵۰۰ نفر جشن خودکفايي برگزار می شود، عنوان کرد: رويکرد امسال اين نهاد حمايتي توسعه اشتغال است.

حسین پور همچنین از بهره برداري از نخستين مجتمع خوداشتغالي استان در اسفراين با ۱۰۵ واحد تجاري تا پیش از شروع تابستان خبر داد و گفت: مانند اين مجتمع، به زودي در ديگر شهرستان هاي استان هم احداث خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: بيش از شش هزار خانوار نيازمند استان به واسطه اين نهاد تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار گرفتند که حتي پس از فوت سرپرست خانوار، افراد تحت حمایت مي توانند از مستمري بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

کد خبر 2540388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha